Karlsborg i Västergötland dag 3, Årsdag för vårt husbilsboende tillika midsommarafton

260619

Tillbakablick, 250619 hade vi vår pickup kvar, med den hade vi kört vårt bohag (bortsett från några lådor som får stå hos min mor, vilket är väldigt tacksamt!) till en campingstuga.

På morgonen 19 juni sålde vi pickupen på parkeringsplatsen utanför husbilsfirman.

Hund, vatten, koppel och hundfilt var det sista vi tömde bilen på. På fotot iakttar Björn bilförsäljningen.

🐻

Så där var vi, bostadslösa, billösa men väldigt  förväntansfulla, och väntade. Tills Alpan var klar för leverans.

När den var avlämnad till oss åkte vi andäktigt till campingstugan. Wow, vilken bil. Björn satt mittemellan oss med stora ögon.

Vid campingen lastade vi över alla ägodelar till Alpan och städade nogsamt ur stugan för att istället påbörja husbilslivet. På samma camping men på en husbilsplats intill Hjälmaren.

Nu kunde vi pusta ut; Konny hade skaffat lastbilskörkort, huset var sålt, bilarna sålda, husbilen införskaffad och jag hade slutat jobba. Allt detta hade skett i en sekvens där aktiviteterna startat i April.

😎🐻😁

I början hade vi stödben bak, som vevades för hand. Vi befarade att vi skulle köra iväg med dem utfällda, så vi tog hjälp av en stödbensälg. Den hänger med fortfarande.

🫎

Sträckan som husbilen rullat under detta året är ca 1850 mil. Det är mindre än vad min bil gick mellan bostaden och jobbet på ett år.

Nutid, Idag åkte Diana förbi i full midsommarskrud.

Därefter kom en vikingabåt, till synes med Oden vid rodret.

🐉

Publicerad av Jessika

Matte till Björn Brum

Lämna en kommentar